6 noiembrie 2012

România, sau România Mare?

De ceva vreme mă întâlnesc cu fraza care mă arde în suflet și mă face să crăp de ciudă
 -  ,, Ești patriot al României ”.
     Am auzit-o de nenumărate ori de la persoane din diferite clase sociale.  Cel mai des, se are în vedere statul vecin - România. Se uită la mine de parcă eu aștept cu nerăbdare să termin studiile și să trec Prutul.
  Nu fraților, nu e așa. Dacă voi așteptați mai repede să terminați liceul și să mergeți peste hotare ca să uitați mai repede de această țară, de rude, prieteni și locurile în care ați copilărit.  Eu nu visez, și nu am visat niciodată să-mi părăsesc pământul care mi-a fost moștenit de la strămoși. Ba din contra, vreau să iau și eu parte la reântregirea neamului nostru și să le las urmașilor mei ceea ce a fost furat prin înșelăciune și vărsări de sânge nevinovat.
 Când  o să vă faceți bagajele (după liceu), vă rog să analizați această frază minunată care a fost rostită de John F. Kennedy - „Nu întreba ce poate face ţara pentru tine, ci întreabă ce poţi face tu pentru ea"

     Vreau să fim ceea ce am fost cândva, acel neam care a dat naștere europenilor și a avut un stat
de toată splendoarea.
    Vreau să fim acel popor de odinioară, vesel
 și mândru de limba și cultura care nu au asemănare
 pe acest pământ.
    Vreau să fim văzuți pe hartă așa cum ne-a descris marele Eminescu - „ De la Nistru pân-la Tisa ”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu